Toggle

De meest extreme Aston Martin in de geschiedenis

Aston Martin's meest extreme sportwagen, de nieuwe V12 Vantage S, wordt vandaag bevestigd als van het merk de snelste productie auto tot op heden - met uitzondering van de beperkte oplage, en uitverkochte, One-77 hypercar.

Het neemt slechts 3,7 seconden voor sprint van 0-60 mph (3,9 seconden 0-100 km/h) de sportwagen onderstreept haar positie als niet alleen het merk de snelste productie-auto, maar ook de meest potente Vantage in Aston Martin's 100-jarige historie.

Uitgerust met de nieuwe 573 PS AM28 6,0-liter V12-motor, voorzien van de nieuwste generatie motormanagement, is de auto instaat om een topsnelheid van 205 mph te bereiken waardoor het ook de snelste sportwagen die de iconische Aston Martin vleugels draagt - One-77 uitgezonderd.

Met 620 Nm koppel beschikbaar bij 5.750 tpm is de V12 Vantage S zo flexibel als krachtig. Low rev koppel - gemeten op slechts 1.000 tpm - bedraagt ​​510 Nm en die de achterwielen aandrijft via de nieuwe Sportshift ™ III AMT (geautomatiseerde handgeschakelde transmissie) zorgt ervoor dat de auto beschikt over echte sportieve rijeigenschappen.


Aston Martin CEO Dr Ulrich Bez zei: "De nieuwe V12 Vantage S brengt onze winnende GT3 formule op de openbare weg. Het is een auto voor die klanten die superieure sportieve prestaties in een 'gentleman's suit' willen. Het is de meest pure, nog afgezwakte, rijden machine die we kunnen voorstellen vandaag. "

Als van een dergelijke krachtige machine kan worden verwacht, raceauto technologie eigenschappen door de V12 Vantage S. Afgezien van aanzienlijke ontwikkeltijd besteed lappen de 'groene hel' van Duitsland de beruchte Nürburgring om zijn dynamische capaciteiten te scherpen en, natuurlijk, dat autosport-afgeleide paddle shift versnellingsbak, de nieuwe auto bevat zoals spoor-geïnspireerde onderdelen als CNC gefreesd verbrandingskamers en holle nokkenassen.


Ian Minards, Product Development Director bij Aston Martin, zei: "Het aanwenden van de pure, rauwe, kracht van de AM28 motor - zorgen het wordt geleverd in de meest coherente, boeiende manier - is een uitdaging voor het engineering team, maar dit record versnelling figuur kundig toont aan dat het een hebben we meer dan voldaan.

"Met grote motorsport successen al onder onze riem, zoals de WEC overwinning op Silverstone en onze prachtige tonen bij de recente Nürburgring 24-uursrace, plus de opwinding van Le Mans net om de hoek, lijkt het logisch dat onze meest extreme weg-gaande Vantage toch beweert deze versnelling plaat nu. "


Genuanceerd, en krachtige, de nieuwe auto bevat technologie die het mogelijk maakt de bestuurder om nauwkeurig af te stemmen zijn karen en behandeling. Drie-traps adaptieve demping betekent dat de bestuurder kan meer precies op maat dynamische karakter van de auto's en exploiteren zijn heldere prestatie potentieel. 'Normaal', 'Sport' en 'Track' modi bieden een brede strook van dynamische capaciteit, terwijl het systeem regelt ook de mate van stuurbekrachtiging hulp aangeboden.
Als aanvulling op het uitgebreide adaptief dempingssysteem is een 'Sport' modus, aangestuurd via een knop op de middenconsole, die gasrespons verandert, versnellingspook snelheid en timing, en uitlaatgeluid om, nogmaals, tunen van het karakter van de auto om de bestuurder vereisten.
De nieuwe ZF-Servotronic ™ stuurbekrachtiging biedt een snellere 15:01 verhouding, in lijn met de auto sportieve stamboom, gekoppeld aan de adaptieve demping knop. Het biedt twee-modus stuurbekrachtiging het beste overeenkomen met de 'Sport' of 'Normaal' instellingen die door de Adaptive Damping System.